#000000MENü

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

2012. aug. 29.

Japán divathóbortok amik még hasznosak is lehetnek?

Sziasztok!
Nemrég elkezdtem gondolkodni, hogy a japánoknál milyen
 hóbortok vannak, és rájöttem,
 hogy van pár közöttük, amik nem csak divatosak, hanem még hasznosak is akár.
Ezeket próbáltam nektek összegyűjteni, remélem tetszik a kis okfejtésem/okoskodásom. :D 



1#
Esernyő nyáron??! 

Igen! A japánok és ázsiaiak hazánkban is elég gyakran használnak ernyőt a nyári nagy melegben. 
Lehet, hogy sokan furcsállják, de, ha belegondolunk nem is rossz ötlet. 
A napsugarak ma már annyira károsak, hogy a kozmetikai cégek is olyan termékeket dobnak piacra
 amikben  fényvédő (SPF és UVA/UVB filter) található. Viszont a káros napsugarak ellen bátran védekezz esernyővel is. A bőr eredetileg is nagyon érzékeny a napsugarakra, bizonyított, hogy a sok napozás is öregíti a bőrt, úgyhogy, aki nagyon fehér bőrű és tudja, hogy le szokott égni a napon, az ne féljen esernyőt
 használni. Velem is előfordult már, hogy délben el kellett ugranom Bp-re, és mire hazaértem totálra 
leégett a vállam, mert nem kentem le semmivel indulás előtt. >.<  
Már a gésák is használtak ernyőket, úgyhogy hajrá lányok.
 Ernyőt fel! : ) 






2#
Zokni szandállal?! OMG!

Hát igen, ha valaki ezt a kettőt maga elé képzeli, akkor eszébe jut az a sok pasi, aki a papucsához/szandáljához nagyon fura színű és méretű zoknit húz fel. : D 
Na, de most én nem erről a párosításról beszélek, hanem a "divatos" fajtáról. 
Japánban a diáklányok már évek óta zoknit húznak az egyen cipőjükhöz, úgyhogy gondolom senkinek nem ismeretlen ez a dolog. A lányok viszont nem elégedtek meg a sima zoknival, továbbfejlesztették a dolgot, és manapság már a magassarkúktól kezdve a balerinacipőkig, mindenhez lehet zoknit párosítani. Ez náluk egyáltalán nem ciki. A sima fazonútól a szép, nőies csipkésig, minden megtalálható náluk. 
És, hogy mi az oka, hogy zoknit húznak még a nyári cipőikhez is? Utánanéztem, és a válasz nem túl bonyolult. 
Japán a mérsékelt égövben fekszik, de megtalálhatjuk területén a szubtrópusi hőséget és az északi vidékekre jellemző telet, a forró nyarat és a nagy havazást. Japán éghajlatát a kelet-ázsiai monszun határozza meg.
És itt a megoldás. A monszun miatt az időjárás gyakrabban fullasztó meleg, és párás,csapadékos, ami azzal jár, hogy az emberek jobban megizzadnak. 
(Monszun: Nyáron a kontinens levegője sokkal melegebb, mint a víz felszíne, ezért a levegő a víz felől a szárazföld felé áramlik. A nedves levegő és a kontinentális eredetű légtömegek találkozása idézi elő a bőséges csapadékot.)
Az emberek rájöttek, hogy nem túl kényelmes egész nap zokni nélkül mászkálni, ezért találták ki ezt a zoknis megoldás. Sokkal kényelmesebb és praktikusabb is. 
A zokni viselése, azért is lehet hasznos, mert rengetegen vásárolunk ugyebár Kínai üzletekben, ahol nem túl tartós, és jó anyagú cipőket lehet kapni. De mondjuk 1500-2000ft-ért ritkaság, ha jó cipőt kap az ember.
A cipők nagy része műanyag, ami viszont teret ad különböző fertőzések (gomba) elszaporodására,
 főleg a nagy melegben. Nem beszélve a kellemetlen szagokról, amit ezek a
 műanyag cipők gyakran okoznak, főleg tiniknél. 
Ez a dolog viszont egy jó minőségű zoknival teljesen kiküszöbölhető. 
Úgyhogy, bátran kövessétek ezt a trendet is, higgyétek el sokkal kényelmesebb. : )
( Nekem is van olyan nyári telitalpú cipellőm, amit nem tudok hordani, mert ha picit is megizzad benne a lábam, akkor elkezdek kicsúszni belőle, és nem tudok benne menni.. >.<  ) 






3#
Paróka őrület Japánban.

Gondolom ezen a ponton mindenki felsikít, hogy, na ennek a hasznos 
oldalát vajon hogy magyarázom meg. : D Azért megpróbálnám. : P
Japánban köztudott, hogy nagy a szigorúság, ellenben Magyarországgal. 
Ott a lányok/fiúk a középiskolában sem festhetik a hajukat, se tetkó,
 meg semmi ilyesmi.
 ( Munkahelyen is hasonlóak a szabályozások, kivéve, ha divatszakmában dolgozol. ) 
De mivel mindenki ki szeretne tűnni a tömegből, ezért a fiatal lányok többsége az iskola után parókát hord. 
A paróka színe, hossza is nagyon változó, de nincs olyan utca Japánban, ahol ne találnál legalább 2-3 embert, akinek parókája van. Na, de mi ennek a hasznos oldala? 
Ha jól belegondolsz, nem is rossz ez a paróka hordás, mivel nem cseszed el a hajadat azzal,
 hogy már 14 évesen festeted. Nekem is volt 15 évesen platinaszőke hajam, de, ha visszagondolok nagyon rossz ötlet volt, sajnos visszacsinálni viszont már nem lehet a dolgot, úgyhogy szívtam én is évekig, mire helyrejött a hajam. A parókával viszont ez teljesen megelőzhető. Tudom, hogy sok mindenki kísérletezik a színekkel, fazonokkal, (főleg fiatalon), de mi sem egyszerűbb, ha parókával hódolsz a hóbortodnak, és közben nem teszed végleg tönkre a szép hajkoronádat. Japánban már rengeteg boltban vásárolhatsz parókát, náluk ez egyáltalán nem meghökkentő, vagy szokatlan. A színek teljes skáláját megtalálod. 
Szerintem, ha eredeti szőke vagy és egyszer felébredsz úgy, hogy fekete akarsz lenni, először próbálj ki egy jó minőségű parókát. Ha nem tetszik, még mindig jobban jársz, mintha végleg befestetted volna. : )
A parókahordásnak persze lehetnek hátulütői. Ugyan úgy tisztán kell tartani, kifésülni, na meg persze, 
ne 1-2ezer ft-os teljesen műanyag parókákat vegyetek, mert az viszont elég csúnya tud lenni.  
Szerintem érdemes rááldozni a pénzt parókára a gyakran frizurát változtató lányoknak. : )







4#
Gyönyörű fehér bőr

Manapság jöttem rá, hogy a legtöbb Japán divatmagazinban a lányok teljesen fehér bőrrel 
pózolnak a fürdőruhás képeken is. (Kivéve Egg magazin )
 Szerintem ez teljesen jó hozzáállás a japánoktól, ugyan is nálunk még mindig "ciki" a 
fehér bőr nyáron. Én is rengetegszer kapom azt, hogy
 " Jaj, de hókadt fehér vagy, miért nem mész szolizni? " Gondolom ti is sokszor hallottátok
 már ezt, vagy a szolis barátnőtöktől, vagy a kreolbőrű ismerőstől. 
Én úgy vagyok vele, hogy szerintem is inkább legyenek fehér bőrű fürdőruhamodellek az 
újságokban, mint természetellenes színű agyonszolizott európai nők. Én felvállalom, hogy természetes fehér vagyok, és nincs kedvem ezen változtatni. Nem beszélve arról, hogy a szolizástól a bőr pigmentjei
 gyorsabban cserélődnek, ezáltal a bőr is hamarabb kezd öregedni, ráncosodni.(vízhiány). 
Ráadásul ott van az állandó kockázati tényező, a bőrrák. (Akinek sok anyajegye van pláne! )  Nem tudom, hogy sok lánynak mér éri meg kockáztatni az egészségét egy ilyen "divat" miatt. 
Mert ez nem több, mint egy béna divat.
 Persze a barna bőr imádata ganguro stílus formájában Japánban is megjelent még régebben, 
ami azzal járt, hogy minél barnábbak akartak lenni a lányok.
 ( Ez a stílus mára már szinte teljesen kihalt.)
Japánban a fehér bőr divatja viszont nagyon régen kezdődött, amikor úgy tartották, hogy csak azok barna bőrűek, akik szegények, mivel a szegények állandóan a napon,földeken dolgoztak.
 ( Ezt a barna bőr dolgot amúgy nem csak Japánban tartották így, hanem Amerikában is. ) 
A japánok bőre viszont sárgás tónusú, így a kozmetikai termékek nagy részében
 "fehérítő" található. (Lásd: BB krémek.) 
Szerencsére nekem sem nem kell különösebben fehérítő, mert alapból fehér a bőröm, mint a legtöbb európainak. Így mi teljesen károsodások nélkül, bátran hódolhatunk ennek a divatnak is. : )





5#
Hódít a kalap!

Japánban rengetegen hordanak kalapot. Egyáltalán nem megy ritka számba, ha valaki kalapot hord az utcán.
Régebben már írtam is róla bejegyzést, de mivel ennek a divatnak, van előnyös oldala is, gondoltam megint előhozakodom a témával. Biztos sokan hallgatjátok anyukáitoktól meg az időjárásjelentőtől, hogy a nagy melegben hordjatok sapkát. Az én ruhatáramhoz viszont egyáltalán nem megy a baseballsapka, más használható sapka nyáron meg nincs. ( Vagy csak nem találtam még rá ) 
Ha neked is inkább nőiesebb a ruhatárad, akkor érdemes beszerezned egy szép szalmakalapot. 
A kalap egyrészt megvéd a napszúrástól, másrészt pedig a fejbőröd leégésétől is. 
( Nekem már égett le a fejbőröm, napokig vörös volt és hámlott utána, borzalmas volt T_T )
A kalap ezenkívül a kirándulásokon is hasznos lehet, mert megvéd a rengeteg fákról lepottyanó kullancstól. 
Nagyon sokféle méretű, stílusú, színű kalapot láthattok a boltokban, szóval nézegessétek ezentúl őket is, mert egy könnyed nyári ruhát nagyon szépen fel lehet dobni egy hozzáillő kalappal. ^_^



12 megjegyzés :

  1. Helló! Tök jó a poszt, csak két megjegyzésem lenne:
    1) itt Európában is nagyon sokáig divat volt a napernyő, ma már szerintem a kényelmi szempontok miatt hagyták el.
    2) jó a fehér bőr, de én azért örülök, hogy nálunk ez nyáron nem divat. Nem a szoli híve vagyok, hanem a napfényé, amitől rengeteg D-vitamint nyerhetünk. És pl. a pattanásos bőr is szebb lesz napsütéstől. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia. Igen, azt hiszem Franciaországban volt a fő "napernyő" divat. De annyira nem vagyok jártas Európa történelmében, ezért inkább nem írtam oda. : D

      2) Hát igen jó is a D-vitamin, persze nem is mondtam, hogy a napozás ellen lennék. :D sőt, én is sokszor feküdtem ki idén a napra, de fehér bőrűként én alig 1 max 2 árnyalatot barnulok.
      ( De többet amúgy sem akarnék barnulni)

      A pattanásokról pedig annyit, hogy elvileg a csúnya,hegesedő pattanást nem szabad napoztatni, ezt az orvosom mondta, majd utánajárok, hogy miért. : /
      pedig régebben én is mindig napoztam tinikoromban, annak reményében, hogy szebb lesz a bőröm. Szebb nem lett, viszont mára már kinőttem a dolgot. :D

      Törlés
  2. Az ázsiai bőr máskèpp pigmentálódik,nem vèletlenül ,,bújnak,,a nap elöl.A kinn kapható esernyők különleges UV szürős anyaggal vannak bevonva,így nap ellen is jók.Ezen kívül UV szürős kalapom,pólók és fürdőruha-overallok is kaphatók.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen az ázsiai bőr egyáltalán nem hasonlít az európai emberekéhez, de mindenkinél ugyan úgy káros az uv sugárzás.
      Régebben fekete ernyőt használtunk nap ellen, és azzal soha nem égtem le. Bevallom kényelem szempontjából én sem szeretem cipelni a napernyőt, ha megyek valahova, pedig lehet, hogy jobban tenném, mert én nagyon könnyen égek.
      ( ráadásul pigmentfoltok is jelennek meg ilyenkor rajtam, amik nem tűnnek el T_T )
      Lehet, hogy be kéne ruháznom egy UV szűrős pólóra, nem tudtam, hogy van ilyen. : D

      Törlés
  3. Jó kis poszt, tetszett :)
    Én már évek óta esernyővel járok nyáron, sokan hülyének néztek, de nem izgatott, legalább nem égtem le és napszúrást se kaptam :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. : D herhe, örülök ha tetszett ^^
      Jahm, nekem is azzal kéne, mert állandóan leég az egész karom. A hátam szerencsére nem, mert hosszú a hajam xD

      Törlés
    2. A legtermészetesebb UV szűrő :DDDD

      Törlés
    3. Az biztos. :D De az a poén, hogy elsőnek le sem esett, hogy egy foltban miért fehér a hátam közepe. XDD

      Törlés
  4. Nagyon jó lett a poszt :) A 4-es ponttal teljesen egyetértek, nem csak mert én is a fehér bőrűek közé tartozok, hanem mert a természetes tényleg szebb, habár szerintem 1-2 árnyalattal sötétebb bőr is szép. És az 5-ös pont is kedvenc :D Nagyon szeretem a kalapokat, de inkább csak ősszel hordtam őket, viszont idén már a melegben is hordtam :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)
      köszönöm, örülök, hogy tetszett ^^
      Igen én is jobban szeretem, ha picit barnább vagyok, de az még a "szolisoknak" még mindig sápadt. :D Pedig magamhoz képest sokat barnulok nyaranta. :D
      Örülök, hogy hordasz kalapot :) imádom a kalapos lányokat. :D

      Törlés
  5. hmm érdekes poszt.. Hát én a zokni-szanda párosítással és a kalapokkal úgy vagyok, mint a szemüvegekkel. Nem tudom melyik állna jól ezért nem is merem bevállalni és inkább nem is hordom a telitalpújaimat. Én is olyan vagyok, hogyha a lábam elkezd izzadni (ami nyáron elkerülhetetlen), akkor máris kicsúszik belőle a lábam, sőt kidörzsöli. Ha meg mással megy az ember pl kalapot nézni, akkor meg nem biztos, hogy a megfelelőt tudja kiválasztani, mert nem egyforma az ízlése a két emberkének...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Dzseni, rég kommenteltél : PPP

      Igen, szinte pont azt írod, amit én is gondolok erről a két témáról. A zoknikat már nagyon régóta nézegetem, de jelenleg nincs olyan cipőm amihez fel tudnám venni, nevetségessé meg nem akarok válni. :D De ettől függetlenül nagyon bejön, ha egy lány egy fehér vagy rózsaszín topánkához ilyen csipkés zoknit vesz fel. Jövőre ennek tudatával fogok cipőt vásárolni, hogy tudjak hozzá zoknit is párosítani. : D

      A kalapokat én meg már régóta nézegetem, de nem találtam még meg azt a fazont, ami igazán illene hozzám.
      A szalmakalap nagyon tetszik pedig.

      Törlés

Kedves olvasóm!
Nagyon örülök, hogy írtál kommentet!
Amint tudok vissza is írok! <3

XoXo
Annie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...