#000000MENü

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

2015. jan. 17.

Nem ciki a szemüveg!│Népszerű szemüveges Japán karakterek


A szemüvegre főleg a fiatalabb korosztály átokként tekint, ami érthető is, hiszen rengeteg helyzetben megnehezíti az ember dolgát. Bepárásodik az üveg egész télen, ha esik az eső egy idő után semmit sem látsz a vízcseppektől ( hó ugyan ez ) , úszni szemüvegben nem lehet, de, ha le veszed, a saját orrodat sem látod, és a nagyon fiatal korosztály gyakran attól parázik, hogy szemüvegben kényelmetlen csókolózni. :D Japánban sem teljesen mások a fiatalok, ugyan ezekkel a problémákkal néznek szembe, csak ott ugyebár a szemüveg egyet jelent az otaku életmóddal (is). (nálunk "geek" , "nerd" szleng jellemző) 

Az otaku szó itt nyugaton pozitív jelentéssel bír, sőt örülünk is, ha valaki "otaku" szóval illet minket, de az a helyzet, hogy Japánban az otaku életmód egyet jelent azzal, hogy az embernek nincs saját élete, csak otthon van, nincs nagyon barátja és éjjel nappal csak animét néz, játszik és mangát olvas. Emiatt a japán szemüveges fiatalok kissé rosszul érezhetik magukat, ha valójában nem a 10 órás számítógépezés az oka a szemüveg jelenlétének. 

Nemrégiben sok anime/manga karakter főhős szemüveget viselt, ami kihatással volt a japán fiatalokra is. Kezd egyre elfogadottabbá válni a szemüveg, sőt! 

És hogy mit lát egy szemüveges? Nekem -4,50-es szemem van, és kb. ugyan ennyit látok. :D
A szemüveges mangakarakterek gyakran érzékenyek, hűvösek, intelligensek ezért már nem csak negatív töltetű dolgok társulnak a szemüveghez, vonzóvá, érdekessé is tehet valakit. 
Nem véletlen az sem, hogy 2013-ban indítottak útjára egy animét, a Meganebu!-t, ami csak szemüveges fiúk életéről szól. Az anime egyébként kicsit hajaz a FREE! című animére. Belenéztem pár screenshot képbe, és szerintem nagyon vicces. Ha lesz időm, végig fogom nézni, mert imádom az iskolás fiúkról szóló történeteket. :D


A Kondansha japán mangakiadó nemrégiben egy szavazást indított el, jóképű, szemüveges karaktereket kellett pontozni. 

A végső lista az alábbi képen látható:
  1.  Miyuki Kazuya – Ace of Diamond
  2.  Arata Wataya – Chihayafuru
  3. Saruhiko Fushimi – K: Days of Blue
  4.  Kengo Akechi – Akechi Case Files
  5.  Kazuma – Noragami

Nektek ki a kedvenc szemüveges karakteretek?
Nekem Rei, a Free!-ből. :D



3 megjegyzés :

  1. Régen nagyon akartam egy szemüveget de mivel az átlagnál is kicsit jobb látásom van, ezért én sose fogok kapni. Emlékszem hogy a tesóm kapót és mindig elpróbáltam csórni de mindhiába mert még az olvasó szemüveget se bírta a szemem pár percnél tovább. Pedig olyan vagány.
    És igen sokan örülnek ha otaku-nak hívják őket de engem a legkevésbé se izgat az se ha azt mondják hogy mese, mert nem minden ami mese gyerekeknek van"pl: South park, Happy tree friends, Amerikai fater ...stb. És szeretem azokat a konkrétan gyerekeknek szóló meséket is szóval nem érzem szégyenek. Visszatérve nem érzem magam igazi otaku-nak és nem is akarok az lenni, igaz hogy több mint 100 Animet láttam [konkrétan szám szerint 194] de képes vagyok több hetet is kibírni Animék nélkül és nem is vágyom arra hogy egy Animés fiú belépjen és elvegyen, mert nekem már más tetszik de ö is Japánban van.
    És a kedvenc animés karakterem pedig: Muroi a Shiki-ből.
    Köszönöm annak aki ezt végig olvasta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Szerintem nagyon örülj neki, hogy jó látásod van.
      Amikor kicsi voltam (3. osztályos), akkor én is nagyon szerettem volna szemüveget, aztán mivel nagyon világoskék szemem van, sajnos 1-2 éven belül már meg is kaptam az első szemüvegem. Azóta is úgy gondolom, hogy csak bevonzottam a szemüveget, és kikerülhettem volna, de már nem tudom sajnos visszafordítani az időt. Úgyhogy tényleg adj hálát az égnek hogy jó szemeid vannak. Én reggel felkelve csak tapogatózva tudok kiigazodni,hogy mi hol van, mert annyira nem látok, és hidd el korántsem annyira vagány.

      Mellesleg nem kell lemondanod a szemüvegről, ha valóban úgy gondolod, hogy neked jól állna, hiszen rengeteg üzlet sima üveglencsével is árul szemüvegeket. Pl. Claire's boltok.
      Pont amiatt mert nagyon divatba jött a szemüveg, de sokaknak alapból nem kell, csak divatból hordják, emiatt találták ki a sima üveges szemövegeket (dioptria nélkül). Próbáld ki te is őket, ha gondolod.

      Link: http://www.claires.co.uk/accessories-frames-and-sunglasses/style/fcp-category/list?resetFilters=true
      (ezek mind olyan szemüvegek, amikben csak dísz lencse van, nem roncsolja a szemet, meg semmi ilyesmi. A jól látók is hordhatják, az áruk sem vészes. )
      Westend, mammut és egyéb nagyobb bevásárlóközpontokban van ez a bolt.

      Annie


      Törlés
  2. Köszönöm, de rajtam nem áll jól sok szemüveg mert kicsi és vékony az arcom de már egy ideje keresem a nagy őt, de egy szemüveg miatt nem akarom tönkretenni a szemen csak régebben nem árultak olyan szemüveget így nem volt más esélyem mint a tesómé. De jó hogy most már mindenkinek van rá lehetőség és ez nem fog gondot okozni, mert nem bírám ki ha e miatt veszítsem el a szemem világat, hogy minden amit megélek csak szavak érintések ízek és szagok legyenek a világ amiben élnék így hogy ismerem a látás fogalmat üres és magányos lenne örök sötétségbe. Még egyszer köszönöm.

    VálaszTörlés

Kedves olvasóm!
Nagyon örülök, hogy írtál kommentet!
Amint tudok vissza is írok! <3

XoXo
Annie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...