#000000MENü

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

2014. márc. 14.

Tavaszi ünnepek - Fehér nap


Sziasztok!
A Hana matsuri ünnep után most egy másik ünnepet szeretnék nektek bemutatni, ami március 14-én tartandó Japánban. Az ünnep neve, White Day, azaz Fehér nap. (ホワイトデー)
Viszonylag új ünnepnek mondható, ugyanis csak 1980-as évek óta tartják számon.
A Fehér napot pontosan egy hónappal Valentin-nap után, március 14-én ünneplik. A japán mentalitásra jellemző a kötelességtudat, avagy semmit nem hagynak viszonzás nélkül.


Egy hakatai cukrász, Isimura Manszeidó arra a nők által felvetett kérdésre, hogy miért nem kapnak ők is a Valentin-napi ajándékot, mint a férfiak február 14-én, eszelte ki a Fehér Napot. 
1977. március 14-én a fukuokai Ivata Áruházban mályvacukorkampányt rendeztek. Más cukoripari vállalatok is követték ezt a szokást, így országszerte elterjedt a "White Day".


Fehér Napnak 1988-ban az Országos Édességipari Szövetkezet nevezte el  azért, mert a fehér szín a tisztaság szimbóluma, mint a szerelem maga is.
Ezen a napon a fiúk valami édességet adnak a lányoknak a Valentin-napi ajándékokért cserébe,
 például mályvacukrot , csokit, virágot.


Eredetileg édesség volt a viszont-ajándék, de ma már ékszerek, kiegészítők, ruhák vagy fehérneműk is egyre népszerűbbé váltak az évek múlásával. 


 A japánokra jellemzően a viszont-ajándékok mind „üzenetet" hordoznak: a zsebkendő azt jelenti: „nem szeretlek, ezzel töröld könnyeid." A süti jelentése: „maradjunk barátok", és ha egy lány cukorkát kap, az pedig diplomatikusan a férfi „foglaltságát" jelenti. 
A legtöbb japán lány mályvacukrot szeretni ilyenkor kapni – az ugyanis a szerelem biztos jele.


A Fehér-nap egyik fő “szabálya” a sanbai-gaeshi (三倍返し): eszerint a fiúknak olyan ajándékot kell kigondolniuk, mely kétszer-háromszor olyan drága, mint az, amit ők előzőleg Valentin-napra kaptak. Éppen ezért családon belül a lányok igyekeznek minél nagyobb értékben ajándékot készíteni, az értékes viszonzás reményében. Egyenértékű ajándékot visszaadni a kapcsolat elvágását jelenti.
Emiatt rengeteg jómódú úriember exkluzív édességeket és ékszereket vásárol szíve hölgyének. 




Happy White Day!



Forrás:
http://japanfelderito.hu/

http://www.nlcafe.hu/


2 megjegyzés :

  1. De jó cikk volt:) Én izesitett kávékat kaptam Fehér Napra :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszett! ^^

      Ízesített kávé?
      Óh az tök szuper, itthon nem is találkoztam még ilyennel.
      Nem mintha én kávéznék, de azért szét szoktam nézni.. :D

      Törlés

Kedves olvasóm!
Nagyon örülök, hogy írtál kommentet!
Amint tudok vissza is írok! <3

XoXo
Annie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...