#000000MENü

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

2014. szept. 9.

Anime ajánló - Another


Sziasztok!
Rég volt már anime ajánló, de most jó pár anime felgyűlt amit idén tavasztól kezdve megnéztem, és mindenképpen szeretnék róluk egy kicsit írni. Az egyik ilyen anime amit most szeretnék nektek bemutatni, az az Another (アナザー) című sorozat. Röpke 12 részes alkotás, ami 2012-ben jött ki, 1-2 nap alatt lehet vele végezni, mert a sztori rendkívül érdekes, az ember minél előbb meg akarja tudni, hogy mi lesz a következő részben. Egyik éjjel úgy döntöttem, hogy keresnem kell valami izgalmas horror, pszichológiai animét, mert ezer éve nem néztem ebben a műfajban semmit,
 és kedvet kaptam hozzá, /igen pont éjjel/. :D haha. 
Szerencsére az Another-rel nem nyúltam mellé. ^_^


Történet
Az anime kizárólag 18 éven felülieknek ajánlott! 
1972-ben egy Misaki nevű tanuló járt az Északi Yomiyama Középiskola Iskola kilencedik évfolyamának hármas osztályába. (Megj.: Japánban ez Alsó-középiskola 3. osztály) A tanulót mindenki szerette, népszerűségnek örvendett egyaránt  a diákok és a tanárok között is. Nem sokkal azután, hogy elkezdte a kilencediket, váratlanul meghalt. A tragédia híre mindenkit lesokkolt. Viszont egyszer csak valaki azt mondta Misaki székére mutatva, hogy Misakival nem történt semmi, él. Attól a naptól fogva a hármas osztály úgy viselkedett, mintha elhunyt osztálytársuk még mindig élne. Ezt a színjátékot egészen ballagásig folytatták. Ám ezzel a  színjátékkal nem is gondolták, mi vette kezdetét a 3-as osztályban.
Majd 26 évvel később, 1998-ban egy Kouichi Sakakibara nevű fiú szintén a hármas osztály tanulója lesz. Családi okok miatt érkezett Tokióból Yomiyamába, ahol most nagyszüleivel és nagynénjével él együtt. Édesanyja a a születésekor halt meg, édesapja pedig Indiában dolgozik. Kouichi tüdőbaja miatt a helyi kórházban gyengélkedik, így nem tudta időben elkezdeni az iskolát. Az osztály nevében páran meglátogatják a fiút, akit a viselkedésük rendkívül furcsa volt a fiú számára. Ezután még aznap találkozik a kórházban egy Misaki Mei nevű, rejtélyes lánnyal, aki egy szemkötőt visel a bal szemén, és aki egy babát szorongatva egyenesen az alaksorba,a hullaházba megy. Pár nappal később, mikor iskolába megy, kiderül, hogy Mei az osztálytársa. Az osztályban próbál Mei közelébe férkőzni, és kérdezősködik róla, de kiderül, hogy senki más nem látja Mei-t az osztáélyból. A fiúnak szembetűnik  az osztály egyre furcsább viselkedése. Vajon az osztály őrült meg, vagy ő lát nem létező dolgokat? Sakakibarában egyre több kérdés merül fel, amelyekre előbb-utóbb választ kap. 


Véleményem
Nekem nagyon tetszett ez az anime. Igaz, sokan nem tartják horror animének, de azért véres jelenetek vannak benne bőven. (Főleg, ha nem a cenzúrázott változatot nézzük.) Engem is egy kicsit a Végső állomásra emlékeztetett a sorozat vége felé a sztori, de alapjáraton nagyon lekötött ez az anime. Kellőképpen volt nyomasztó, érdekes. A karaktereket nem igazán kedveltem meg. Minden animében szokott lenni kedvencem, de most valahogy nem alakult ki bennem "kedvenc" érzés. :D
A sztori végkimenetele lehetett volna jobb is, ennek ellenére pozitívak a benyomásaim róla.
Aki szereti a horror/thriller/pszichológiai animéket, az bátran kezdje el. ^^



Online elérhető
(magyar felirattal)


Videó


2 megjegyzés :

  1. Csak annyit, hogy az említett iskola nem általános iskola, hanem alsó-középiskola, és nem a kilencedik osztályról van szó, hanem az alsó-gimnázium harmadik osztályáról (ami nálunk valóban a középiskola első osztályának felel meg). Mondjuk, nem te vagy az első, akinél hibás adatot látok. Japánban kissé másképp van az iskolarendszer:

    Általános iskola (6 osztály) 7-12 éves korig
    Alsó-gimnázium (3 osztály) 13-15 éves korig
    Felső-gimnázium (3 osztály) 16-18 éves korig

    Amúgy az anime tényleg nagyon jó, én is végignéztem még tavaly és lenyűgözött. A csattanó szerintem ott volt, én nem is sejtettem, hogy ki lehet... De nem lövöm le a poént.

    VálaszTörlés
  2. Szia köszönöm, hogy leírtad. Az "Általános" szó elírás volt. :D
    Remélem mások is olvassák majd a kommentedet. Igazából az iskolával kapcsolatos infót a hivatalos angol oldalról fordítottam, ahol 9. volt megjelölve, gondolom azért írták így ők is, hogy könnyebb legyen beazonosítani, hogy vajon mennyi idősek is lehettek a főszereplők. Hol kell őket elhelyezni a mi "rendszerünk" szerint. Én is nagyon jól ismerem a Japán iskolarendszert, elég régóta foglalkozom a témával. :)
    Odaírom azért zárójelben az alsó-gimnáziumot, bár aki nem ilyen fanatikus Japán mániás, mint én az úgyse tudná, hogy ez pontosan mit is jelent. (kivéve, ha elolvassa az itteni kommentet) :D

    Amúgy a csattanó tényleg jó volt. Főleg a vége, amikor a bizonyos személy nélkül végigpörgetik az egész anime eseményeit. :D

    VálaszTörlés

Kedves olvasóm!
Nagyon örülök, hogy írtál kommentet!
Amint tudok vissza is írok! <3

XoXo
Annie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...