#000000MENü

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

2017. márc. 6.

[MY DIARY] Japán Scholarship program | Josai Egyetem


Nemrég óriási öröm részesei lehettünk, mert Japánból diákok érkeztek hozzánk. Gondoltam írok nektek egy kis beszámolót az egyetemünk ( Budapesti Gazdasági Egyetem) és a Josai egyetem közötti ösztöndíj programról. Ez a program csak 1,5 hétre szólt a japán egyetemistáknak. Ha jól emlékszem 15-en érkeztek hozzánk Japánból kulturális ösztöndíj keretében. Az idei téma a népviseletek Japánban és Magyarországon, Műkincstárgyak és Női vezetők Európában és Japánban. A diákok főleg ezen témakörök miatt utazhattak Magyarországra "kutatás" céljából, így különböző programokon vehettek részt, ami kapcsolódik valamelyest a témákhoz. Persze nem kell elmondanom, hogy volt azért rengeteg szabad program, plusz városnézés utáni "eszem-iszom" is. :D 
A bejegyzés rengeteg képet tartalmaz, kattints tovább, ha érdekel. :) 



Ő itt Suiha, vele töltöttem a legtöbb időt, ő állt hozzám a legközelebb. 19 éves, nagyon aranyos leányzó, már most hiányzik. :) 


A legelső nap egy szerdai nap volt, megérkeztek a diákok, volt egy 3 órás nyitó ceremónia, ahol bemutatkoztak a "leader"-ek, azaz a csapatvezetők, és egyéb köszöntők is voltak a japán/magyar tanárok részéről. A vége előtt tartottunk egy kis közös ebédet, ahol szendvicseket tálaltak fel, magyaros ízekkel, mint a Pick szalámi, és sonka. Természetesen a diákok is hoztak egy csomó japán nasit. Már az első nap kipróbáltunk egy csomó dolgot, majd később is kaptunk nasikat, mint Matcha teás KitKat és nagyon cuki koalás keksz, ami isteni volt. A belsejében csokival volt töltve. nyammi


Az első napokban természetesen a városnézés volt a fő cél. Elvittük őket a Deák térre, ahol nézelődhettek egy csomót, és kajáltak az egyik étteremben.
 Kóstoltak forralt bort és kürtős kalácsot is.





Vasárnap elmentünk velük Egerbe és Mezőkövesdre, ahol benéztünk a várba, és egy-két múzeumba is. Egerben egy étteremben megebédeltünk. Reggel 8:15 kor indultunk és kb. este 6kor értünk vissza Budapestre. 


A kedvenc "SNOW" app. filterük vajon mi lehet? :D Hát persze, hogy ez az egeres valami. :D haha 



Egy kis csoportkép a vár előtt . :D 


Kicsit homályos, de sebaj. :D Egész Egerben kézen fogva mászkáltunk és énekeltünk. :D Nem kommentálom. :D Szerintem ilyet utoljára általános suli alsó osztályban csináltam.  



A srácok is szeretnek fotózkodni. :D


Az egri út után csaptunk egy "Curry party"-t, ahol a diákok igazi, hand made curry-t készítettek nekünk, hogy megízleljük milyen is a japán curry. :D 


Az utolsó előtti napon volt egy kis iszogatás, borozgatás, sörözés. Szinte majdnem mindenki itt volt a búcsúbulin a magyar diákok közül is. Nagyon jó volt. A japánok tényleg nem bírják nagyon az alkoholt. 2 sör, meg egy kis bor és már látszott a szemükben a homály. :D Nagyon aranyosak voltak. Boros kólát és fröccsöt sem ittak még, úgyhogy itt volt az ideje. :D 






Az utolsó napunk sajnos a munkáról szólt. Össze kellett raknunk a ppt-t, amit másnap kellett előadnunk japánul. Mi csak szeptember óta tanulunk japánul, úgyhogy elég durván be voltunk stresszelve a dologtól, pláne azért, mert nem valami kis könnyű szöveget kaptunk, és a hossza sem volt túl rövid, úgyhogy szenvedtünk vele rendesen. Hol kell hangsúlyozni, hol van vége a mondatnak, hol kell jobban megnyomni a szavakat. 


Ez pedig már a prezentáció napja.
A prezentációnk eléggé összevissza volt, szerintem lehetett volna jobb is. Sok dolog el is lett felejtve, amit előző nap még mondtam, hogy csináljunk meg. Ilyen volt pl. pár teljesen alapvető dolog, mint egyforma betűtípus végig, és normálisan berakott képek. Az sem sikerült.. úgyhogy jövőre ezt kicsit máshogy kell, és nem utolsó nap hajnali 2-ig csinálni, aztán másnap meg mindenki haldokolt kb. a fáradtságtól.




B csoport elegánsba vágta magát. :D


És végül csütörtök, a búcsú napja. Kikísértük reggel őket a reptérre. Nagyon fáradtak voltunk, mert hajnalban értünk haza a búcsúbuli után. Én pl. jó, ha 3 órát aludtam, és mentem is vissza a reptérre.
Szomorú volt a búcsúzás, többen is sírtak. ( igen én is xDD )
Volt egy japán srác is aki sírt, de nem mentünk oda hozzá, mert ez nekik eléggé cikinek számít.
Nagyon jó volt ez a 1,5 hét velük, sokan voltak akik szívesen maradtak volna több időt is Magyarországon. Remélem még egyszer találkozom valamelyikükkel a jövőben,
mert igazán jófej emberekkel ismerkedtem meg. :)




2 megjegyzés :

  1. Eskü nem erre akartam koncentrálni, de a fehér és a barna pulcsis srác imádni való *-* Oké, sorry. Amúgy nagyon kis cukik - te is, meg mindenki. ^^ Imádom a Snow-t, olyan jó filterek vannak rajta, hogy még én is lehetek aranyos velük. :'3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :DDD hehe, már vártam, hogy valaki ki fogja szúrni egyébként. hahah :DDD
      Igen mindenki a SNOW-t használni, meg a LINE-t. Más náluk nem játszik, pl Facebook sem. xD

      Törlés

Kedves olvasóm!
Nagyon örülök, hogy írtál kommentet!
Amint tudok vissza is írok! <3

XoXo
Annie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...