#000000MENü

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

2014. okt. 6.

Ehető falvelek (Momiji tempura) - Különleges recept Oszakából


Japánban érdekesebbnél érdekesebb receptekkel találkozhatunk, de most egy igazán meghökkentő snack receptjét hoztam el nektek. Xiaolongimnida oldalán láttam erről egy képet, és úgy gondoltam, hogy ez a recept nekem márpedig kell, így kicsit kutakodtam külföldi oldalakon a tökéletes juharfalevél tempura elkészítésének receptjéért. Ez a snack pedig igazi élő vörös juharfalevelekből készültek amik tésztába vannak mártva. Japánul Momiji tempura-nak nevezzük. Állítólag a falevélnek nincs túl sok íze, csak a tempura formáját adja,
 úgyhogy annyira nem kell tőle megijedni. :)

Magyarországon is található elvétve vörös juhar
Sajnos Japán juharfával itthon csak elvétve találkozunk, de aki vállalkozó szellemű (mint én >.<) és van a közelében vörös juhar, az bátran szedjen pár levelet és süsse ki. :)  
Persze azért a fát megkopasztani nem kell. :D Csak, mint különlegesség ki lehet próbálni. 
Veszíteni nem veszít vele az ember semmit. :D 




Elkészítés:
1. Tisztítsd meg a (Japán) vörös juhar leveleket egy nedves törülközővel 
2. Mártsd bele a tempura tésztába (lásd a receptet) 
3. Növényi olajban,mély serpenyőben süsd ki 350 fokon  
4.  Kisütjük barnára mind a két oldalt, úgy, hogy ne égjen meg.
5. Drain tempura a rack 
6. Élvezd az ehető faleveleket! ^^


Tészta elkészítése:
A tempurához használt palacsintatészta vízből, sóból és lisztből áll. A tempura titka abban rejlik, hogy jégkockadarabokkal lehűtött vizet adsz a sóval elkevert liszthez, akkor a sütés után finom ropogós lesz. A tésztához a vízen és liszten kívül ízlés szerint lehet még adni tojást, sütőport, olajat vagy fűszereket. A tempurát sósan, de akár cukrosan is elkészíthetjük, ízlés szerint.

 1. Tégy 1 tojást egy nagy tálba 
2. Adjunk hozzá 1 pohár jeges vizet.
 (lehet még benne maradék jégkocka is akár)
3. Adjunk hozzá 1 csésze átszitált lisztet.
4. Keverjük el enyhén a tésztát
(Legyél óvatos, nem kell úgy kavarni, mint egy palacsintatésztát) 
+ néha különböző magvakat is szoktak a tésztába keverni, mint pl. szezámmag. 



Olvastam, hogy a leveleket előzőleg egy évig egy nagy hordóban sóban érlelik.
 Erről nem találtam infót más külföldi oldalakon, de gondoltam leírom, mint hasznos infót. :)
A legtöbb árusnak ez a folyamat elég lassú, így sanszos, hogy ezt az érlelés dolgot nagyon sokan kihagyják az árusok közt. 













Forrás: http://www.pondandgardennursery.com/japanesemaples2.php


Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

Kedves olvasóm!
Nagyon örülök, hogy írtál kommentet!
Amint tudok vissza is írok! <3

XoXo
Annie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...