#000000MENü

Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

2011. okt. 23.

Uchimata, azaz a különös "Galambjárás" divat.

Uchimata

Számos olyan divattal találkozhattunk már Japánban, ami az európai emberek számára kissé szokatlan. Rengeteg dologra nem jöttünk még rá, hogy miért lehet divat,  de a legszokatlanabb dolog amivel találkoztam az az Uchimata azaz "Galambjárás". A lábak kissé befelé forduló járását jelenti. Már elég rég óta hódít ez a járás fajta. Én kb. 2010-ben fedeztem fel, de el is felejtkeztem róla. Most viszont találtam egy cikket a Kirainet.com oldalon, ahol részletesen le van írva, hogy hogy is van ez az egész. 

Az Uchimata eredetileg a Judoban leggyakrabban használt technika. Több feltételezés is van a járással kapcsolatban. Egyes orvosok úgy gondolják, hogy a diéták miatti túl alacsony kalcium és fehérje állhat a járás hátterében, de előfordulhat hogy ez egy genetikai betegség. Más elmélet szerint a kimonó viselése volt sokkal könnyebb ilyen járással.A leginkább elfogadott elmélet szerint amiatt van, hogy a nők korai életkorban is a földön ültek, és ez egy deformációt okozhatott a járásban.

A YouTube tele van uchimata járásról készült videókkal.
Be is raktam nektek néhányat. Kíváncsi vagyok, hogy mit szóltok hozzá.

 Szerintetek nálunk is divat lehet egyszer ez a járásmód? 
Ti melyik elméletre gondoltok a járás okaként?







3 megjegyzés :

  1. Huh, nem is tudtam hogy ennek neve van :O Szerintem ez az ülés miatt alakulhatott ki, hogy sokszor "seiza"-ban ültek a földön, én legalábbis erre tippeltem mikor az osztálytársaimat meg több lányt is láttam így csámpázni... Nekem nagyon nem tetszik, olyan mintha csámpásak lennének... Ez itt sose lesz divat arra a nyakamat teszem :'D

    VálaszTörlés
  2. Az én meglátásom szerint is az ülés lehet az oka, de az a helyzet, hogy ezt a járást a japánok szexisnek találják. :D de nem tudom elképzelni,hogy miért. Pedig egyáltalán nem szép. Én elsőnek azt hittem, hogy csak kifogtak pár beteg embert, és azt lefilmezték, de egyre több oldalon láttam, hogy ennek a járásnak komoly divatja van. :D Fura az egész, de amúgy szerintem sem lesz nálunk komolyabb megmozdulás ezzel kapcsolatban.

    VálaszTörlés
  3. Ja amúgy én akkor szoktam hasonlóan járni, ha úgy feltöri a lábam az új cipő, hogy már menni sem tudok. :DD

    VálaszTörlés

Kedves olvasóm!
Nagyon örülök, hogy írtál kommentet!
Amint tudok vissza is írok! <3

XoXo
Annie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...